Vyhledat
  • Lucka Sedláčková

Vhled do GA: 1. díl Jak se zorientovat v Google Analytics?

Google Analytics (GA) je nástroj pro měření veškerých aktivit na vašem webu. Říká vám odkud uživatel přišel, z jakého zařízení, co na webu dělal a mnoho dalšího. Proto jsou Google Analytics pro každého, kdo má webové stránky nepostradatelnými.


Pojďme si nyní říct, co kde najdete, abyste se dokázali v GA jednoduše zorientovat.


Základní přehledy v GA

Domovská stránka = přehled základních metrik. Takový zjednodušený pohled, kde vidíte důležité zdroje návštěvnosti, nejvýznamnější růsty/poklesy za určité období.

V pravém horním rohu najdete Statistiky. Po kliknutí se vám otevře vpravo panel s přehledem hlavních metrik webu a jejich přírůstky. Pro rychlou orientaci a přehled, zda se na vašem webu děje něco mimořádného je domovská stránka dostačující.


Přizpůsobení = zde můžete vytvářet vlastní přehledy a panely pro vyhodnocování.


V reálném čase = jak už název napovídá, v tomto přehledu můžete vidět aktuální počet uživatelů na webu, odkud k vám přišli a jaké stránky navštívili.


Kliknutím na Zdroje návštěvnosti můžete vidět, odkud uživatelé v reálném čase přišli. Níže na obrázku je vidět Medium (none) a Zdroj (direct) - jedná se o uživatele, který si zadal adresu webu napřímo. Druhý uživatel přišel přes zdroj Google medium cpc, to znamená, že se proklikl přes reklamu na Googlu.


Publikum = přehled vám říká, kdo jsou vaši zákazníci. Jaké jsou jejich zájmy, věk, pohlaví, jaké zařízení používají a pod.

Akvizice = nejčastěji používaný přehled. Poskytuje velké množství dat o zdrojích návštěv.

Kanály vám řeknou do jaké skupiny zdroje návštěva uživatele patří. Zda přišel napřímo (direct), ze sociálních sítích (social) nebo z placených kampaní (Paid search).


Stromové mapy barevně zachycují jednotlivé metriky.


Zdroj/médium, hlavní položka. Ukazuje vývoj v daném časovém období graficky i v tabulce. Prostřednictvím sekundárních dimenzí získáte detailnější data.


Odkazy ukazují přehed zdrojů návštěv z odkazujících stránek. Např. facebook.com, odkud se uživatel proklikl na váš web.


Chování = co na vašich stránkách uživatele dělají/hledají. Které z vašich stránek navštívili nejčastěji.


Konverze = jak si stojí stanovené cíle, jako například Transakce v e-shopu, Odeslání formuláře apod.

Obrázek znázorňuje Tok k cíli. Zdroj, odkud uživatelé, kteří odeslali formulář přišli a kolik jich bylo, včetně opuštění stránky.


Pokud máte e-shop, je potřeba nastavit Elektronický obchod. Poté uvidíte výkon jednotlivých produktů, obrat, počet unikátních nákupů a další metriky.









Ještě si vysvětlíme rozdíl mezi Dimenzí a Metrikou.

Dimenze znamená popis dat. Tedy například Zdroj, Město, Jazyk, Zařízení, Vstupní stránka a pod. Kdežto Metrika je měření dat, tedy konkrétní data, které lze změřit a zaznamenat jako počet nebo průměr. Např. Návštěvy, Transakce, Doba na stránce, Procento odchodů či konverzní poměr.


To je ze základního přehledu vše. Pokud by vás cokoliv zajímalo, neváhejte se na mne obrátit. :)

56 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše