Vyhledat
  • Lucka Sedláčková

Pár tipů pro výkonnou responzivní reklamu (RSA)

Aktualizováno: 5. 10. 2020

Pokud máte spuštěné kampaně ve vyhledávání, rozhodně nezapomeňte přidat mezi rozšířené reklamy taky jednu responzivní (RSA). Tato reklama je poloautomatická. Díky více nadpisů i popisků se na základě testování zobrazují kombinace, které jsou nejrelevantnější konkrétním uživatelům.


Schéma Google Machine Learning Technology
Google Ads Responsive Search Ad

Výhody RSA reklam:


  • flexibilita reklamy, která se přizpůsobí šířce zařízení, takže nabízejí více místa pro vaše sdělení potenciálním zákazníkům,

  • úspora času díky možnosti zadat více nadpisů a popisů, aby mohla služba Google Ads zákazníkům zobrazit ty nejrelevantnější kombinace,

  • umístění tak, aby vaše nadpisy a popisy tak, aby odpovídaly poloze, často navštěvovaným místům nebo oblastem zájmu vašich zákazníků,

  • vyšší zásah - možnost oslovit více potenciálních zákazníků díky většímu počtu možných nadpisů a popisů – vaše reklamy se tak mohou účastnit více aukcí a zobrazit se u více vyhledávacích dotazů,

  • vyšší výkon reklamní sestavy získáním dalších kliknutí a konverzí, na něž vaše stávající textové reklamy nedosáhnou, protože se nemohou účastnit tolika aukcí.

Jak připravit texty RSA reklam?


Důležité je, aby se neopakovali v nadpisech stejné nebo podobné sousloví. Buďte kreativní. Zkoušejte delší i krátké nadpisy, nadpisy s číslovkou i bez apod. :) Vypadat můžou například takto:


Další tipy na účinnou RSA reklamu:

  • Vytvořte nejméně 5 různých nadpisů (ideálně 8 – 10)

  • Do dvou nadpisů začleňte klíčové slovo

  • Je nutné mít nejméně 3 nadpisy, které neobsahují žádné klíčové slovo

  • Zdůrazněte vlastnosti produktu, výhody, problém, který řeší apod.

  • Tvořte různě dlouhé nadpisy (čím pestřejší možnosti budou, tím lepší testování)

  • Vytvořte alespoň 2 různé popisy. Mohou se zobrazit najednou.



Jak v Google Ads reklamu nastavit?


V Google Ads pod kampaní a sestavou, do které chcete reklamu přidat kliknete v levém menu na Reklamy. Poté + přidáte novou reklamu.

  1. Kliknete na + Responzivní reklama ve vyhledávání

  2. Doplníte položky (URL, nadpisy, popisky) vpravo pak vidíte sílu reklamy a tipy pro její zlepšení.

  3. Kliknete na Uložit.

Nejtěžší část je vymyslet texty reklamy. Ostatní je pak hračka. :) RSA reklamy mají oproti rozšířeným reklamám přednost a hlavně lepší výkon. Nezapomeňte na ně! Do každé sestavy přidejte 2 rozšířené reklamy a 1 RSA reklamu.



Kdybyste k tomu měli jakékoliv dotazy, neváhejte se mi ozvat. Ráda pomůžu. :)



Další informace k RSA najdete na oficiálních stránkách Googlu - Responsive Search Ads.


18 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše