Business Manager (BM) je systém Facebooku, ve kterém můžete spravovat více Facebookových účtů a stránek z jednoho místa. Pokud chcete vytvářet kampaně na FB/Instagramu, bude se vám určitě hodit. Navíc je zdarma. Více informací o BM najdete na jejich stránkách zde. Návod, jak jej založit a úspěšně projít nastavením jsem připravila níže.
Pro založení Business Managera kliknete na stránce https://business.facebook.com/overview/ na VYTVOŘIT ÚČET. Je nutné se přihlásit ke svému FB profilu.
1. Poté vyplníte Název účtu, Jméno a Email.
2. V dalším kroku chce FB vyplnit Adresu, telefonní číslo a to celé Odeslat.
3. Do emailu, který jste zadali Vám přijde potvrzení a FB Vás přesměruje do rozhraní BM. Tady klikněte vpravo nahoře na Nastavení firmy.
4. Na levé stráně máte nabídku, ze které vyberete Způsob platby a přidáte platební metodu. Je možné zadat pouze kreditní kartu. Převodem poslat kredit bohužel nelze.
5. Po zadání platební metody můžete přejít do části Účty v levé nabídce.
Tady můžete založit nový účet, ze kterého Vaše kampaně poběží.
6. Pro spuštění kampaně budete potřebovat přidat také Vaši Facebookovou stránku a to kliknutím vlevo na Stránky a Přidat – pokud už stránku máte, kliknete na Přidat stránku, pokud ještě ne, kliknete na Založit novou. Třetí varianta je pro ty, kteří spravují FB stránku, kde nejsou majitelem stránky.
7. Aby Vaše kampaně mohl spravovat někdo jiný (zaměstnanec, kolega, kamarád, agentura), přidáte je v levé sekci kliknutím na Lidé a vložením jejich emailové adresy, pod kterou mají svůj facebookový profil.
Přidat lidi do Vašeho BM nestačí. Poté, co přijmou pozvánku v emailu, jim můžete přiřadit Účty a Stránky, které mohou spravovat. Uděláte to takto:
- Kliknete na uživatele, kterému chcete Účet přiřadit
- Kliknete na Přidat položky
- Vlevo vyberete Stránky a přidáte
- Poté Účet pro reklamu
- Pokud se jedná o e-shop, tak také Katalogy s feedem
- Případně Aplikace, pokud máte
Další důležitou částí pro nastavení BM jsou pixely. Díky nim dokážete sbírat publikum z Vašeho webu a cílit na ně reklamu na sociálních sítích. Kde pixely najdete?
V levém menu (Nastavení firmy) vyberete Zdroje dat – Pixely – Přidat.
Zadáte název pixelu (zadávám podle FB stránky/firmy/agentury, které se týká BM) a Pokračujete.
Pak už záleží, zda jste schopni si kód do webových stránek vložit sami, nebo jej chcete odeslat svému programátorovi. Pixel se vkládá na celý web (každou stránku).
To je stručný návod jak si založit FB Business Managera a v něm nastavit základní věci pro spuštění kampaně. Pro e-shopy je nastavení o něco složitější kvůli feedu.
Pokud by Vás cokoliv zajímalo nebo jste potřebovali s nastavením pomoct, neváhejte se ozvat. :)
Comments